torsdag den 28. juni 2018

SMTTE

SMTTE-Model

Sammenhæng: Børnene skal fange snegle. Derefter skal de kigge på dem med digitale lupper. Snegle løb, hvilken snegl er hurtigst? Stor eller lille? Kan man lokke med æbler?

Mål: Børnene får en forståelse for, hvilket dyr en snegl er. Børnene får trænet deres finmotorik. Børnene udvikler sine undersøgelseskompetencer, ved at undersøge sneglen nærmere. Børnene lærer, at bruge forskellige redskaber til, at udvikle sine undersøgelseskompetencer.

Tiltag: Spande er i spil til, at fange sneglene i. Derefter er luppen i spil for, at se på sneglen helt tæt på. Derudover var snegle væddeløbsbanen i spil, for at eksperimentere, sammen med æbler og blade fra rød hestehov

Tegn: Børnene kan selv tage sneglene op, og finder dem overskuelig og ligetil. Børnene er ivrige og er selvstændige. At børnene kan fortælle, hvad de laver. Børnene bruger fagord, som vi spiller ud til dem

Evaluering: Vi vil evaluere med hinanden, og spørger børnene hvordan de syntes dagen er gået. Vi vil gennemgå en GLK-model, så vi kan reflektere over vores egen læring og hvad der kunne ændres til næste gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar