SMTTE-Model
Sammenhæng: Børnene
skal fange snegle. Derefter skal de kigge på dem med digitale lupper. Snegle
løb, hvilken snegl er hurtigst? Stor eller lille? Kan man lokke med æbler?
Mål: Børnene
får en forståelse for, hvilket dyr en snegl er. Børnene får trænet deres
finmotorik. Børnene udvikler sine undersøgelseskompetencer, ved at undersøge sneglen
nærmere. Børnene lærer, at bruge forskellige redskaber til, at udvikle sine
undersøgelseskompetencer.
Tiltag: Spande
er i spil til, at fange sneglene i. Derefter er luppen i spil for, at se på sneglen
helt tæt på. Derudover var snegle væddeløbsbanen i spil, for at eksperimentere,
sammen med æbler og blade fra rød hestehov
Tegn:
Børnene kan selv tage sneglene op, og finder dem overskuelig og ligetil.
Børnene er ivrige og er selvstændige. At børnene kan fortælle, hvad de laver.
Børnene bruger fagord, som vi spiller ud til dem
Evaluering:
Vi vil evaluere med hinanden, og spørger børnene hvordan de syntes dagen er
gået. Vi vil gennemgå en GLK-model, så vi kan reflektere over vores egen læring
og hvad der kunne ændres til næste gang
Ingen kommentarer:
Send en kommentar